Am auzit eu, nu mai tin  minte pe unde, ca Marti sunt 3 ceasuri rele.Cine o fi inventat asta si de ce, habar n-am. Dar tot timpul m-am intrebat daca cele 3 ceasuri rele sunt cele de dimineata. Ca daca incepi prost de dimineata, s-a cam dus naibii toata ziua.

La mine nici nu se pune problema de asa ceva. Zilele mele de Marti sunt misto. Tare misto. Marti dimineata al meu barbat pleaca devreme de acasa si eu raman sa ma ocup de copii.Cum nu se poate mai misto.

Alarma de incendiu, pardon ceasul, suna la 6.30 pentru mine. Maria si Tudor nu o aud. Pentru ca e Marti. Daca era Sambata sau Duminica s-ar fi trezit amandoi la 6.00 si ar fi navalit la mine in camera sa ma intrebe daca dorm.Cum adica dorm?! Ca lor le e foame! Si deja e ziua afara. Dar fiindca e doar Marti se intorc amandoi pe partea cealalta si mai trag un pui de somn. Eu nu sunt la fel de norocoasa. Cobor din pat cat pot eu de silentios sa nu-l  trezesc pe Praslea care doarme iepureste.

Ma duc la bucatarie sa fac cafeaua si laptele. Din ghiuveta ma saluta prietenos muntele de vase de la cina. Daca sunt norocoasa si ma misc repede, apuc sa spal vasele , sa fac laptele si sa iau si o gura de cafea inainte ca Vladut sa ma strige dragastos din capul scarilor  „ta-ta!”( v-am zis eu ca ma iubeste!). Daca nu, ghinion. Vasele de la cina de ieri se vor intalni cu vasele de la cina de azi. Nu cred ca se vor certa.

In timp ce cu o mana il tin pe Vladut in brate si cu o mana mai beau cate o gura de cafea, cu cealalta mana incerc sa pregatesc micul dejun pentru Maria si Tudor. Ups, stai ca  nu am trei maini. Bai, habar n-am cum fac, dar pana la urma imi iese.Asta-i important. Cred ca de la cafea mi se trage 🙂  Reusesc apoi sa il pun pe Praslea pe covor si merg sa ii trezesc pe cei doi zmei. Care mai voooorrrr sa dooooarmaaaa! Ca sunt obositi….A naibi oboseala, numai in timpul saptamanii ii apuca. Cu gandul la weekend-urile mele matinale trag fara urma de remuscare pilotele la o parte de pe ei.

Smiorcaieli si imbufnari de partea lor. Zeci de decibeli de partea mea. Pana la urma cei doi ajung in baie. Dupa vreo 10 min doar unul dintre ei ajunge la bucatarie. Celalalt viseaza in baie. De obicei Tudor. Cativa decibeli si ajunge si el la masa.

In momentul asta Vladut a reusit deja sa aprinda televizorul si taraie de colo colo cateva jucarii plimbandu-se binenteles cu picioarele goale pe gresie. Sincer as manca si eu ceva, dar fix atunci Maria ma anunta senina ” mami, Vlad pute!” Ma uit la el si evaluez rapid situatia. Pantalonii de pijama ii cam atarna si intradevar in jurul lui nu miroase prea bine. Rezolv si acest aspect esential al vietii de mamica.

Si uite asa ajungem si la partea cea mai frumoasa a diminetii, imbracatul. Maria si Tudor se imbraca singuri, Vlad inca nu. La care credeti ca e cel mai simplu? Intrebarea era retorica….

Praslea, cum se vede in pielea goala cum incepe sa alerge prin camera. Se urca pe pat, topaie, se da jos pe cealalta parte, face cucu bau cu mine. Cu abilitate il prind de un picior si incerc sa ii indes body-ul pe cap. Asta micu, capos din fire, se suceste , si invarte si scapa . O ia din nou la goana in pielea goala pe gresie. Da nici eu nu ma las. Ma prefac ca il urmaresc in jurul masutei lui de joaca. Il las sa faca 2 ture si apoi schimb brusc directia si ajung fix in fata lui. Deh, sunt mai mare si mai vicleana. Cu chiu cu vai il imbrac si il las sa alerge iar prin casa.

Maria, draga de ea se imbraca singurica si chiar se descurca foarte bine. Dar nu poate pleca din casa pana nu ii prind parul in 2 codite cu moatele lui preferate.In timp ce o pieptan pe ea arunc un ochi si la Tudor sa vad in ce stadiu e. E ok. Isi incheie primul nasture la camasa. Termin sa ii prind fetei toate cele 4 clamite cu Hello Kitty .Tudor e fix la acelasi nasture. De fapt l-a abandonat si impusca un adversar imaginar  ascuns dupa perdea. „hai mai repede ca intarziem”.

Maria e gata prima si asteapta rabdatoare la usa . Vlad a dat drumul la muzica si danseaza fericit. Eu pregatesc pachetelele.

Tudor e la al doilea nasture la camasa. Mai dau drumu la cativa decibeli.Tudor isi pune vesta peste camasa ramasa neincheiata.

Maria isi aminteste ca trebuia sa isi mai puna in ghiozdan un caiet. Se intoarce. Tudor isi pune geaca si caciula si da sa iasa pe usa in sosete. Vlad s-a bagat sub masa si molfaie la o coaja de paine cazuta pe jos cine stie de cand. Eu sunt in pijamale si nepieptanata. In punctul asta sunt foarte zen. Nimic nu imi poate zdruncina calmul.

Ii las in plata Domnului si ma duc si eu sa ma imbrac.

Apoi reusim si noi sa iesim pe usa si sa urcam in masina. Vlad miorlaie ca nu vrea legat in scaun. Maria si Tudor se ciondanesc care sa stea in stanga si care in dreapta. Eu sunt zen. Maria vrea sa imi incep ziua bine si incepe sa cante un cantecel. Tudor da drumu la melodia lui preferata pe youtube. Vlad urla de-a binelea. Pe pod se circula bara la bara. Eu sunt calma.

Cu ajutorul lui Dumnezeu ajungem la scoala. Ne pupam si ne imbratisam. Apoi ajung si la cresa. Vlad imi spune „pa!” si imi trimite un pupic cu mana.

Eu imi fac o cruce mare si ma bucur ca am reusit sa ii las pe toti la treburile lor.Hai sa muncesc si eu acum! Daca ziua mea a inceput asa de bine, cum sa nu am eu spor?!

Lasă un comentariu